ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ

Τετάρτη 22nd, Δεκέμβριος 2021 / 17:03 Εχει γραφτεί απο
ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ

Λίγο τα μελομακάρονα, λίγο οι κουραμπιέδες, τα πλούσια γιορτινά φαγητά και το ποτό, δύσκολα καταφέρνει κάποιος να μην πάρει 2-3 κιλά τις γιορτές.

Το +1 κιλό την περίοδο των Χριστουγέννων δεν είναι πρόβλημα, με λίγη προσοχή στο φαγητό και με γυμναστική, μέσα σε μία-δύο εβδομάδες έχουμε απαλλαγεί από αυτό. Το πρόβλημα είναι όταν αρχίζουμε να ξεφεύγουμε και δυστυχώς, ο Δεκέμβριος είναι ένας μήνας φορτωμένος θερμιδικά. Από τη μία τα Χριστούγεννα, από την άλλη οι ονομαστικές εορτές με τα κεράσματα, χάνεται το μέτρημα και το μέτρο.

O κόσμος πρέπει να σκεφτεί αυτό που δεν πρέπει να κάνει και αυτό είναι η αφαγία. Πολλοί πιστεύουν ότι θα ισορροπήσουν με το να τρώνε ελάχιστα μέσα στην ημέρα και τελικά καταλήγουν να κάνουν το αντίθετο. Οπότε η καλύτερη συμβουλή είναι να επιστρέψουμε στο κανονικό μας πρόγραμμα. «Όχι» σε ακραίες καταστάσεις, όχι χρήση των άκρων για να πέσει η χοληστερίνη. Ούτως ή άλλως η χοληστερίνη είναι ένας δείκτης που δεν ανεβαίνει και δεν «πέφτει» σε δέκα μέρες. Αυτό που έχουμε να κάνουμε πρακτικά είναι να επανέλθουμε στον τρόπο διατροφής και το πρόγραμμα που ακολουθούσαμε πριν από τις γιορτές.

Και για όλους εκείνους που αποφασίζουν να ακολουθήσουν έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής με τη νέα χρονιά και πέφτουν στην παγίδα να ακολουθήσουν ακραίες δίαιτες ή δίαιτες «αστραπή» που υπόσχονται γρήγορα αλλά όχι μόνιμα αποτελέσματα -όπως αποδεικνύεται εκ των υστέρων;

Δεν πρέπει να ξεκινήσουμε μια δίαιτα με γνώμονα το καλοκαίρι. Επίσης θα έρθει και άλλη γιορτινή περίοδος, οπότε πρέπει ουσιαστικά να ξεκινήσουμε μια ισορροπημένη διατροφή. Στις γιορτές συνηθίζονται τα υπερφαγικά επεισόδια, για αυτό το επόμενο διάστημα πρέπει να είναι περίοδος προσαρμογής. Δηλαδή να ακολουθήσουμε ένα φυσιολογικό πρόγραμμα με πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό, χωρίς απαραίτητα αυτό να ξεκινήσει με γνώμονα ότι έρχεται το καλοκαίρι. Αυτή την περίοδο γίνονται peak για δίαιτες, που σταματούν για μια εβδομάδα πριν τις γιορτές και ξεκινούν ξανά. Χρειάζεται σωματική άσκηση και σωστή ενασχόληση με το φαγητό. Φάγαμε την σοκολάτα μας τα Χριστούγεννα και θα την φάμε και τώρα. Απλά δεν πρέπει να πέφτουμε στην παγίδα της υπερκατανάλωσης.

Χρειάζεται μέτρο, αυτοέλεγχος και αυτοπεριορισμός. Είναι το λεγόμενο mindful eating. Να τρώω και να μου αρέσει αυτό που τρώω, να νιώθω τη γεύση του, να νιώθω την υφή του. Δεν χρειάζεται, για παράδειγμα να φάω ολόκληρη τη σοκολάτα για να γευτώ τη γλύκα της. Συνήθως όταν τρώμε ένα υψηλό θερμιδικό γεύμα τείνουμε να τρώμε μια σαλάτα το βράδυ και άλλη μια σαλάτα την επόμενη ημέρα για να ισοσταθμίσουμε αυτό που φάγαμε την προηγούμενη, το οποίο δεν χρειάζεται γιατί κάνουμε περισσότερο κακό στον εαυτό μας. Ενεργοποιούμε το συναίσθημα, τις τύψεις. Το λιγότερο φαγητό για κάποιες μέρες μπορεί να οδηγήσει στο επόμενο υπερφαγικό επεισόδιο. Το πιο σωστό είναι να απολαμβάνουμε ό,τι τρώμε εκείνη τη στιγμή και ύστερα να επιστρέφουμε σε μια ισορροπία.

 

 

Το Διαιτολογικό μας γραφείο

σας εύχεται

για το Νέο Έτος

Yγεία, πολλή Aγάπη, Xαρά, Δημιουργικότητα

και

πάνω απ’ όλα Ελπίδα.

 

Μοράρης Κ. Εμμανουήλ

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Εμμανουήλ Κ. Μοράρη

Σχετικα με τον συντάκτη

ΜΟΡΑΡΗΣ Κ. ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ M.Sc ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ-ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ, Ειδίκευση στην Αθλητική Διατροφή

Δείτει ολα τα αρθρα απο Εμμανουήλ Κ. Μοράρη
To top ↑