ΟΙ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ «ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ» ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ

Το καλοκαίρι για πολλούς ανθρώπους που βρίσκονται σε δίαιτα ή σε κάποιο πρόγραμμα ελέγχου του βάρους τους αποτελεί μία ανησυχία καθώς εμφανίζονται διαρκώς διατροφικές προκλήσεις.

Μερικές από αυτές είναι:

Αυξημένη διαθεσιμότητα γλυκισμάτων

Τους καλοκαιρινούς μήνες το παγωτό είναι αυτό που κατέχει μια εξέχουσα θέση στο διαιτολόγιο μας, αφού ικανοποιεί την ανάγκη μας για γλυκιά γεύση και ταυτόχρονα αποτελεί μία δροσιστική επιλογή.

Δυστυχώς όμως, λόγω της αυξημένης περιεκτικότητας του σε λιπαρά, σάκχαρα και θερμίδες μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την προσπάθεια μας για να χάσουμε βάρος.

Η ενεργειακή αξία του παγωτού κυμαίνεται από 75 έως 280 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια , ανάλογα πάντα και με το τι περιέχει. Θα μπορούσαμε βέβαια να επιλέξουμε τα σορμπέ και τα παγωτά με ολιγοθερμιδικές γλυκαντικές ουσίες και 0% λιπαρά που έχουν λιγότερες ή μηδαμινές θερμίδες.

Αλκοόλ

Είναι γεγονός ότι η κατανάλωση αλκοόλ το καλοκαίρι είναι για πολλούς αγαπημένη συνήθεια.

Επίσης, δεν είναι υπερβολικό να πούμε ότι το καλοκαίρι για τους περισσότερους από εμάς, εκτός από θάλασσα και διακοπές, είναι συνδεδεμένο με τα αγαπημένα μας κοκτέιλ!

Ωστόσο, η κατανάλωση αλκοόλ θα πρέπει να γίνεται με μέτρο, καθώς το αλκοόλ έχει αρκετές θερμίδες και συνάμα δεν προσδίδει κανένα θρεπτικό συστατικό, ενώ μπορεί να επιβαρύνει και την υγεία μας.

Ειδικότερα, ένα απλό ποτό μας δίνει γύρω στις 150 θερμίδες, ενώ ένα κοκτέιλ μπορεί να φτάσει και στις 400-500 θερμίδες! Η καλοκαιρινή «προσφυγή» στα αλκοολούχα ποτά θα πρέπει να γίνεται σε φυσιολογικά πλαίσια, 1-2 μερίδες αλκοόλ την ημέρα. Και φυσικά μην ξεχνάμε να πίνουμε άφθονο νερό που είναι η καλύτερη επιλογή για ενυδάτωση.

Αναψυκτικά – γρανίτες – smoothies

Οι υψηλές θερμοκρασίες απαιτούν επαρκή ενυδάτωση και η θέα ενός κρύου αναψυκτικού ή μιας γρανίτας είναι συχνά δελεαστική. Ωστόσο, πρόκειται για επιλογές πλούσιες σε ζάχαρη, που ουσιαστικά δεν προσφέρουν τίποτα παραπάνω διατροφικά, πέρα από τις λεγόμενες «κενές θερμίδες». Από την άλλη, τα smoothies φρούτων περιέχουν μεν αρκετά ευεργετικά συστατικά, αλλά ταυτόχρονα αποδίδουν αναλογικά πολύ περισσότερες θερμίδες από ένα φρούτο. Επομένως, η κατανάλωση τους θα πρέπει να γίνεται με μέτρο.

Αυξημένη κατανάλωση πρόχειρου φαγητού

Συνήθως τους καλοκαιρινούς μήνες επειδή λείπουμε αρκετές ώρες από το σπίτι υποκύπτουμε στο πρόχειρο και ανθυγιεινό φαγητό (junk/ fast food), καθώς αποτελεί μία γρήγορη και εύκολη λύση. Ωστόσο, οι επιλογές αυτές είναι συνήθως πλούσιες σε θερμίδες, λιπαρά, και ιδιαίτερα σε κορεσμένα λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι.

Επίσης, πολλές φορές σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει ότι οι μερίδες είναι αρκετά μεγαλύτερες από αυτές που σερβίρουμε στο σπίτι μας με αποτέλεσμα να γίνεται υπερκατανάλωση τροφής, χωρίς πραγματικά να το θέλουμε! Η αυξημένη συχνότητα κατανάλωσης τέτοιων τροφίμων καλό θα ήταν να αποφεύγεται σε άτομα που προσπαθούν να χάσουν κιλά!

Πριν σκεφτούμε όμως να αποκλείσουμε τελείως από τη διατροφή μας συγκεκριμένα τρόφιμα, θα πρέπει να έχουμε στο νου μας ότι καμία γεύση δεν πρέπει να λείπει από το διαιτολόγιό μας, παρά να υπάρχει σε ισορροπία!

Είναι καλό δηλαδή πάντα να έχουμε στο νου μας ότι μία μέτρια συχνότητα κατανάλωσης ενός “ένοχου” τροφίμου, δεν θα έχει αρνητική επίδραση στη σιλουέτα μας. Θα μπορούσε να ενταχθεί σε ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους με την προϋπόθεση να καταναλώνεται σε μικρές ποσότητες και συχνότητα.

Εξίσου σημαντικό με το είδος των τροφών που καταναλώνετε είναι και ο σχεδιασμός των γευμάτων μέσα στην ημέρα. Συμβουλευθείτε τον Μοράρη Κ. Εμμανουήλ, Msc Αθλητικό Διαιτολόγο – Διατροφολόγο, για τον σχεδιασμό του κατάλληλου διατροφικού πλάνου, το οποίο θα ανταποκρίνεται στις προσωπικές σας ανάγκες και επιθυμίες.

Προγραμματίστε μια συνεδρία

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*