ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΠΟΥ Η ΖΥΓΑΡΙΑ ΣΑΣ ΔΕΙΧΝΕΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΝΩ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΠΑΧΥΝΕΙ

Κυριακή 31st, Μάρτιος 2019 / 21:03 Εχει γραφτεί απο
ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΠΟΥ Η ΖΥΓΑΡΙΑ ΣΑΣ ΔΕΙΧΝΕΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΝΩ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΠΑΧΥΝΕΙ

Η ζυγαριά σας μπορεί να είναι ένα χρήσιμο εργαλείο στο δρόμο προς την κατάκτηση του επιθυμητού βάρους, καθώς μπορεί να σας δώσει πληροφορίες για την πρόοδο της προσπάθειας σας. Ωστόσο, σκεφτείτε ότι είναι απλά ένα εργαλείο, και όχι το μοναδικό εργαλείο. Είναι πολύ σύνηθες, το νούμερο της ζυγαριάς να κολλάει στο ίδιο σημείο για μέρες ή ακόμη και για εβδομάδες, αλλά εσείς να μπορείτε να μπείτε σε στενότερα ρούχα που δεν μπορούσατε να φορέσετε παλαιότερα.

Ως αποτέλεσμα αυτού το ζύγισμα καθημερινά ή ακόμη και πολλές φορές την ίδια ημέρα μπορεί να σας τρελάνει! Μάθετε, λοιπόν, ότι υπάρχουν σημαντικοί λόγοι που μπορούν να κάνουν τη ζυγαριά να ανεβοκατεβαίνει, γεγονός που θα σας απογοητεύει και θα μειώνει τη θέληση σας για να συνεχίσετε την προσπάθεια. Γι’ αυτό μην παίρνετε «τοις μετρητοίς» αυτό που βλέπετε στη ζυγαριά αν συμβαίνουν τα εξής: 

α) Αμέσως μετά το γεύμα
Μόλις φάγατε, ζυγιστήκατε και είστε 2 κιλά πιο πάνω στη ζυγαριά! Μην ανησυχείτε, το γεύμα δεν μετατράπηκε σε λίπος στο σώμα σας τόσο γρήγορα. Απλώς αυξήθηκε η ροή αίματος λόγω της ποσότητας του φαγητού που καταναλώσατε, η οποία παραμένει στο στομάχι και σε ολόκληρο το πεπτικό σύστημα για αρκετή ώρα μέχρι να απορροφηθεί. Επίσης, το περιεχόμενο του φαγητού σε αλάτι μπορεί να αυξήσει προσωρινά την κατακράτηση υγρών.

β) Τις πρώτες εβδομάδες εφαρμογής ενός προγράμματος διατροφής και άσκησης
Ξεκινήσατε με ενθουσιασμό να εφαρμόζετε ένα πρόγραμμα διατροφής ή άσκησης και η ζυγαριά δείχνει να κατεβαίνει με εντυπωσιακούς ρυθμούς τις πρώτες μέρες ή εβδομάδες. Πολύ καλό για να είναι αληθινό! Δυστυχώς ανακαλύπτετε ότι τα νούμερα κατεβαίνουν με βραδύτερους ρυθμούς στη συνέχεια. Υπάρχει εξήγηση: όταν μειώνετε τις θερμίδες που προσλαμβάνετε από το φαγητό, το σώμα χρησιμοποιεί το αποθηκευμένο γλυκογόνο, ένα είδος υδατάνθρακα που βρίσκεται στο ήπαρ και τους μύες, για να παράγει ενέργεια. Το γλυκογόνο συγκρατεί μεγάλες ποσότητες νερού και όταν αυτό «καίγεται» απελευθερώνει νερό. Αποτέλεσμα είναι η μεγάλη απώλεια νερού και όχι λίπους, τουλάχιστον στην αρχή.

γ) Αμέσως μετά την άσκηση
Μόλις ολοκληρώσατε 1 ώρα τρέξιμο στο διάδρομο και τρέχετε στη ζυγαριά με τη λαχτάρα να μάθετε πόσο λίπος κάψατε. Μακάρι το λίπος να χανόταν τόσο γρήγορα! Εκείνη τη στιγμή η απώλεια βάρους που βλέπετε είναι μόνο απώλεια υγρών λόγω του ιδρώτα, τα οποία θα επανέλθουν στο σώμα σας μόλις ενυδατωθείτε. Άλλος ένας λόγος για να ζυγίζεστε την ίδια ώρα της ημέρας, και όχι κάθε μέρα, για πιο αξιόπιστα αποτελέσματα.

δ) Αμέσως μετά την κατανάλωση μεγάλης ποσότητας υγρών
Παρόμοια με την απώλεια υγρών λόγω ιδρώτα, μπορείτε να παρατηρήσετε την αύξηση βάρους που συμβαίνει μετά την πρόσληψη μεγάλης ποσότητας υγρών. Αν πιείτε ένα μικρό μπουκάλι νερού και ζυγιστείτε αμέσως, θα δείτε το βάρος σας να αυξάνεται κατά μισό κιλό. Αυτό όμως είναι προσωρινό, καθώς το σώμα σας θα το απορροφήσει στο επόμενο διάστημα.

ε) Λίγη ώρα πριν κοιμηθείτε
Ξεκινώντας τη μέρα σας ζυγιστήκατε το πρωί και θέλετε να τσεκάρετε πόσο βάρος χάσατε στη διάρκεια της μέρας, ανεβαίνοντας στη ζυγαριά και το βράδυ λίγο πριν κοιμηθείτε. Αν το βάρος σας είναι λιγότερο ή περισσότερο από το πρωί, αυτό δε σημαίνει ότι χάσατε ή βάλατε κιλά. Βλέποντας τη ζυγαριά αναρωτηθείτε: πότε ήταν το τελευταίο σας γεύμα, πότε ασκηθήκατε τελευταία, πότε ήπιατε το τελευταίο ποτήρι νερό; Για το λόγο αυτό οι ειδικοί προτείνουν το ζύγισμα να γίνεται την ίδια μέρα της εβδομάδας, την ίδια ώρα της ημέρας, φορώντας τα ίδια ρούχα, χρησιμοποιώντας την ίδια ζυγαριά, ώστε να έχετε μια, όσο το δυνατόν, πιο αληθινή εικόνα του βάρους σας.

ζ) Μετά τον τοκετό
Μόλις γεννήσατε ένα μωράκι 3,5 κιλών! Ελπίζετε, λοιπόν, ότι σε λίγες μέρες θα ανεβείτε στη ζυγαριά και θα δείτε μια σημαντική απώλεια κιλών. Στην πραγματικότητα, η άμεση απώλεια βάρους μετά τον τοκετό είναι γύρω στα 6-7 κιλά, αν λάβετε υπόψη το βάρος του μωρού, του πλακούντα και του αμνιακού υγρού. Σκεφτείτε ότι το υπόλοιπο βάρος το πήρατε στη διάρκεια μιας ολόκληρης εγκυμοσύνης και περιλαμβάνει σημαντική αύξηση του λίπους σώματος. Συγκεντρωθείτε σε μια ισορροπημένη διατροφή, βάλτε το θηλασμό στο πρόγραμμα και δώστε χρόνο στο σώμα σας να επανέλθει φυσικά!

η) Στη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως
Οι αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα σας στη διάρκεια του κύκλου (προεμμηνορυσιακό σύνδρομο, έμμηνος ρύση, ωορηξία) κάνουν το βάρος σας να κυμαίνεται 1 με 2 κιλά πάνω. Συνεπώς μην ανησυχείτε για το βάρος σας σε αυτές τις «ιδιαίτερες» μέρες, καθώς τα κιλά τείνουν να ανεβοκατεβαίνουν ανεξήγητα.

Η συμβουλή μας: μην αφήνετε τις αυξομειώσεις του βάρους σας να σας απογοητεύουν. Χρησιμοποιήστε τη ζυγαριά ως σύμβουλο και όχι ως τον απόλυτο δείκτη επιτυχίας. Άλλωστε υπάρχουν και άλλοι τρόποι, «χωρίς ζυγαριά», για να αξιολογείτε την πρόοδο σας στη μάχη που δίνετε μαζί της. Τα ρούχα, η λιπομέτρηση είναι πάντα στη διάθεση σας.

 

Εμμανουήλ Κ. Μοράρη

Σχετικα με τον συντάκτη

Εμμανουήλ Μοράρης, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Απόφοιτος του τμήματος Διατροφής & Διαιτολογίας του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Κρήτης με ειδικεύσεις στα αντικείμενα: Διατροφή και εγκυμοσύνη, Διατροφή και αθλητισμός.

Δείτει ολα τα αρθρα απο Εμμανουήλ Κ. Μοράρη
To top ↑