ΤΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΝΗΣΤΕΙΑΣ

Πέμπτη 22nd, Απρίλιος 2021 / 15:11 Εχει γραφτεί απο
ΤΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΝΗΣΤΕΙΑΣ

Χαρακτηριστικό της νηστείας είναι η αποχή από τρόφιμα ζωικής προέλευσης όπως το κρέας, τα γαλακτοκομικά και τα αυγά, και η αυξημένη κατανάλωση τροφών όπως το ψωμί, τα ζυμαρικά, τα όσπρια, τα λαχανικά, τα θαλασσινά, τα φρούτα και τα λαδερά. Η νηστεία όμως τέλος της ημέρας αποτελεί ένα καλό και εύκολο τρόπο να χάσουμε βάρος ή με την υπερβολική κατανάλωση αμύλου θα έχουμε αντίθετα αποτελέσματα;

Τα μειονεκτήματα της νηστείας και τι πρέπει να γνωρίζουμε

1. Η νηστίσιμη διατροφή αδυνατεί να καλύψει τις ανάγκες σε σίδηρο, αφού είναι γνωστό πως ο ζωικός-αιμικός σίδηρος έχει μεγαλύτερη απορροφησιμότητα έναντι του φυτικού. Πληθυσμιακές ομάδες που βρίσκονται σε κίνδυνο και πρέπει να απαλλάσσονται από τους περιορισμούς της νηστείας είναι όσοι έχουν αυξημένες ανάγκες, όπως τα παιδιά, οι υπερήλικοι, οι έχοντες διαγνωσμένη σιδηροπενική αναιμία, οι εγκυμονούσες και οι γυναίκες σε γαλουχία.

2. Μια σημαντική έλλειψη είναι η έλλειψη της υψηλής-βιολογικής αξίας πρωτεΐνες που μπορεί να προκαλέσει σωματική κόπωση και εξάντληση, ζαλάδες και πονοκεφάλους. Τα όσπρια, με τη σειρά τους, αποτελούν το «κρέας» της νηστείας. Μας παρέχουν σύνθετους υδατάνθρακες, αλλά και φυτικές πρωτεΐνες. Αν συνδυαστούν σωστά, με δημητριακά (ρύζι, καλαμπόκι, ψωμί), μας δίνουν πρωτεΐνες, ισάξιες του κρέατος.

3. Οι νηστίσιμες τροφές δεν ικανοποιούν επαρκώς το αίσθημα της πείνας, κάτι που μας οδηγεί στην ασυναίσθητη υπερκατανάλωση τους, αυξάνοντας παράλληλα την κατανάλωση επιπλέον θερμίδων αλλά και μετέπειτα των κιλών μας.

4. Η σύγχυση του νηστίσιμου φαγητού με ένα διαιτητικό φαγητό που οδηγεί στην υπερκατανάλωση.

5. Η νηστίσιμη διατροφή μας στερεί θρεπτικές ουσίες όπως: α) πρωτεΐνες που είναι υπεύθυνες για την ομαλή ανάπτυξη και διατήρηση του μυϊκού ιστού, β) ασβέστιο απαραίτητο στοιχείο για τη διατήρηση της υγείας των οστών, γ) σίδηρο που ενισχύει τις λειτουργίες των κυττάρων και την παροχή οξυγόνου σε αυτά και δ) βιταμίνη Β12 που συμβάλλει στην ομαλή παραγωγή και ανάπτυξη των ερυθροκυττάρων.

Όταν η νηστεία γίνεται για μικρό χρονικό διάστημα συμβάλλει πραγματικά στη σωματική μας αποτοξίνωση ενώ η νηστεία για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στερεί από τον οργανισμό μας βασικά θρεπτικά συστατικά.

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ 

σε όλους με υγεία

αγάπη, θετική σκέψη και χαμόγελα

Δύναμη… και όλα θα περάσουν!

Εμμανουήλ Κ. Μοράρη

Σχετικα με τον συντάκτη

Εμμανουήλ Μοράρης, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Απόφοιτος του τμήματος Διατροφής & Διαιτολογίας του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Κρήτης με ειδικεύσεις στα αντικείμενα: Διατροφή και εγκυμοσύνη, Διατροφή και αθλητισμός.

Δείτει ολα τα αρθρα απο Εμμανουήλ Κ. Μοράρη
To top ↑