ΧΥΜΟΙ ΓΙΑ ΤΟΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΟΣΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

Παρασκευή 03rd, Απρίλιος 2020 / 10:00 Εχει γραφτεί απο
ΧΥΜΟΙ ΓΙΑ ΤΟΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΟΣΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

Το ανοσοποιητικό είναι ένα σύστημα οργάνων υπεύθυνο για την άμυνα του οργανισμού. Ο φυσιολογικός ρόλος του είναι να προστατεύει τον οργανισμό και να αντιμετωπίζει τις λοιμώξεις που προκαλούνται  από βακτήρια, ιούς και άλλα μικρόβια που εισβάλλουν στο σώμα.

Ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα αποτελεί άγρυπνο προστάτη της ανθρώπινης υγείας.

Μπορούμε να προστατεύσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα και να προφυλαχτούμε από τις ασθένειες πίνοντας χυμούς;

Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι εκπληκτικές πηγές βιταμινών, μετάλλων και θρεπτικών συστατικών, που μπορούν να διατηρήσουν την υγεία του ανοσοποιητικού μας συστήματος στα καλύτερα επίπεδα. Υπάρχουν όμως πολλοί άνθρωποι που δυσκολεύονται να καταναλώσουν τις προτεινόμενες ποσότητες φρούτων και λαχανικών καθημερινά. Μία καλή λύση είναι οι χυμοί. Νόστιμοι, δροσιστικοί και σούπερ φυσικοί αν τους φτιάχνουμε μόνοι μας.

Συνεπώς, υπολογίζοντας τον σημαντικό ρόλο των  θρεπτικών συστατικών ως ρυθμιστές στη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος συνδυαστικά με τους γρήγορους ρυθμούς της καθημερινότητας, σας προτείνουμε τις καλύτερες ιδέες για να προστατεύσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα με τον πιο εύκολο τρόπο.

α) Χυμός καρότο, μήλο και αχλάδι

Τα καρότα είναι εκπληκτική πηγή β-καροτένιου, μιας ουσίας που μετατρέπεται σε βιταμίνη Α στον οργανισμό. Η βιταμίνη Α παίζει σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση του ανοσοποιητικού μας συστήματος και βοηθά το σώμα να καταπολεμά τις λοιμώξεις. Επιπλέον, διατηρεί στο αίμα Τ-λεμφοκύτταρα, ή αλλιώς τα “κύτταρα μαχητές”. Τρίψτε μέσα και λίγο ginger για πιο ιδιαίτερη γεύση.

 β) Χυμός πορτοκάλι και γκρέιπφρουτ

Τα εσπεριδοειδή περιέχουν πολύ καλές ποσότητες βιταμίνης C. Η βιταμίνη C είναι ένα αντιοξειδωτικό που προστατεύει τα κύτταρά μας από ουσίες που προσπαθούν να τους κάνουν κακό. Επιπλέον, η βιταμίνη C ενισχύει την παραγωγή λευκών αιμοσφαιρίων και αντισωμάτων. Αν μας λείπει βιταμίνη C, το σώμα μας δυσκολεύεται να επουλώσει τραύματα, αλλά και να καταπολεμήσει τους διάφορους παθογόνου εισβολείς.

 γ) Χυμός φράουλα, μάνγκο, λεμόνι και ροδάκινο

Οι γεύσεις αυτών των φρούτων όταν συνδυαστούν βγάζουν ένα υπέροχα γλυκόξινο αποτέλεσμα, ενώ ταυτόχρονα είναι μία βόμβα βιταμίνης C και A.

δ) Χυμός από ρίζες

Όχι οποιεσδήποτε ρίζες, αλλά τρεις πολύ συγκεκριμένες και θρεπτικές: σέλερι, παντζάρι και καρότο. Αυτός ο χυμός θα μας προσφέρει β-καροτένιο, μαγνήσιο, βιταμίνη Α και φυλλικό οξύ. Μην ξεχάσετε να βάλετε στον αποχυμωτή και τα φύλλα τους, καθώς περιέχουν ακόμα περισσότερες βιταμίνες.

ε) Χυμός φράουλα και ακτινίδιο

Και τα δύο αυτά φρουτάκια είναι γλυκά και νόστιμα και γεμάτα με πολύτιμη βιταμίνη C. Προσθέστε στον χυμό σας και φύλλα μέντας, που εκτός από τέλεια γεύση, περιέχουν φυλλικό οξύ, βιταμίνη Α, μαγνήσιο και ψευδάργυρο. Το μαγνήσιο είναι ένα ιχνοστοιχείο που προφυλάσσει το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

ζ) Χυμός καρπούζι, ανανά, πορτοκάλι και lime

Για να φτιάξουμε έναν ιδιαίτερα γευστικό χυμό, που θα μας γεμίσει με βιταμίνες C και Α, θα βάλουμε στον αποχυμωτή μας καρπούζι, ανανά, πορτοκάλι και ένα lime. Ο ανανάς περιέχει και αυτός βιταμίνη C σε μεγάλες ποσότητες, ενώ το πολύ γλυκό καρπούζι περιέχει λίγες θερμίδες.

Η σωστή διατροφή, συμβάλλει στη θωράκιση του ανοσοποιητικού συστήματος, ενώ η λανθασμένη στην αποδιοργάνωση του.

Εμμανουήλ Κ. Μοράρη

Σχετικα με τον συντάκτη

Εμμανουήλ Μοράρης, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Απόφοιτος του τμήματος Διατροφής & Διαιτολογίας του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Κρήτης με ειδικεύσεις στα αντικείμενα: Διατροφή και εγκυμοσύνη, Διατροφή και αθλητισμός.

Δείτει ολα τα αρθρα απο Εμμανουήλ Κ. Μοράρη
To top ↑