10 TIPS ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΓΕΜΑΤΟ ΥΓΕΙΑ!

Το καλοκαίρι έφτασε. Η θάλασσα, η εξοχή, το κολύμπι, τα διάφορα καλοκαιρινά σπορ και οι υψηλές θερμοκρασίες άρχισαν να δίνουν δυναμικά το «παρών». Η εποχή αυτή είναι ίσως η πλέον κατάλληλη για να υιοθετήσει κανείς έναν πιο υγιεινό τρόπο διατροφής, που θα συμβάλει στην προσαρμογή του οργανισμού στη ζέστη αλλά και στη γενικότερη καλή υγεία του.

Τους καλοκαιρινούς μήνες εγκαταλείπουμε συνήθως τις βαριές μαγειρικές παρασκευές, τις σάλτσες, τα τηγανητά και τα καυτερά τρόφιμα, που ταιριάζουν καλύτερα με τις πιο κρύες εποχές του έτους και επιλέγουμε τρόφιμα εύπεπτα και δροσερά. Έτσι, βοηθάμε τον οργανισμό μας να προσαρμοστεί στην αλλαγή των καιρικών συνθηκών, να λειτουργήσει υπό πολύ υψηλές θερμοκρασίες, απαλλάσσοντάς τον από τη διαδικασία της πέψης γευμάτων πολύ πλούσιων σε θερμίδες και λιπαρά.

Επιπλέον, μπορεί το καλοκαίρι η ζωή να είναι ανέμελη, αλλά η διασκέδαση στον ήλιο ενδέχεται να έχει συνέπειες στο σώμα. Ευτυχώς, αυτή την εποχή υπάρχουν άφθονα νόστιμα και θρεπτικά τρόφιμα, όπως, για παράδειγμα, τα μούρα (πλούσια σε αντιοξειδωτικά), οι ντομάτες, οι γλυκές πιπεριές (καλή πηγή βιταμίνης C) και τα γεμάτα πρωτεΐνες ψάρια. Δώστε λοιπόν έμφαση στην κατανάλωση φρέσκων φρούτων και λαχανικών, που τους καλοκαιρινούς μήνες υπάρχουν σε αφθονία (ροδάκινα, βερίκοκα, κεράσια, σύκα, πεπόνι, καρπούζι κ.ά.) και συμβάλλουν στην καλύτερη ενυδάτωση του σώματός σας. Ο ρόλος των φρούτων και των λαχανικών είναι σημαντικός, διότι, εκτός από τις φυτικές ίνες, σας εφοδιάζουν και με βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, ενώ βοηθούν στη διατήρηση της ισορροπίας των ηλεκτρολυτών του οργανισμού. Επομένως, ένας στόχος για το καλοκαίρι θα μπορούσε να είναι η καθημερινή κατανάλωση 5 μερίδων φρούτων και λαχανικών, όπως προτείνει και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ), δίνοντας παράλληλα έμφαση στην ποικιλία.

Επιλέγοντας τα σωστά τρόφιμα στην καθημερινή διατροφή σας, θα βοηθήσετε και στην πρόληψη ή στην ανακούφιση των ακόλουθων καταστάσεων που παρατηρούνται το καλοκαίρι, όπως η ξηροδερμία, οι λοιμώξεις με μύκητες, οι κράμπες, η ξηρότητα στα μαλλιά και η αφυδάτωση.

10 tips για το καλοκαίρι:

  1. Να πίνετε πολύ νερό (8-10 ποτήρια ημερησίως) και να αποφεύγετε την κατανάλωση αναψυκτικών διότι είναι πλούσια σε ζάχαρη.
  2. Να τρώτε συχνά φρούτα και λαχανικά εποχής, που το καλοκαίρι είναι σε αφθονία.
  3. Να προτιμάτε την κατανάλωση ψαριού 3-4 φορές την εβδομάδα.
  4. Να πίνετε αλκοόλ με μέτρο. Το αλκοόλ αυξάνει την απώλεια υγρών και τη θερμοκρασία του σώματος.
  5. Να αποφεύγετε τα κορεσμένα λιπαρά. Η διατροφή σας θα πρέπει να είναι χαμηλή σε λιπαρά που περιέχονται κυρίως στα γλυκά, στα παγωτά και στα τηγανητά.
  6. Να προτιμάτε η διατροφή σας να είναι φτωχή σε σάλτσες, λίπη, μπαχαρικά και καρυκεύματα, έτσι ώστε να είναι πιο εύπεπτη.
  7. Μην τρώτε συχνά παγωτά, διότι είναι πλούσια σε θερμίδες. Προτιμήστε τα παγωτά τύπου γρανίτα ή τα τύπου light, που είναι χαμηλά σε λιπαρά.
  8. Να τρώτε συχνά και μικρά γεύματα.
  9. Να τρώτε ελαφρύ βραδινό, έτσι ώστε να μπορείτε να πιείτε και δροσιστικά ποτά και να νιώθετε ανάλαφροι.
  10. Να μην παραλείπετε τη φαρμακευτική σας αγωγή, αν ακολουθείτε κάποια, και να επικοινωνείτε με τον θεράποντα ιατρό σας για οποιοδήποτε πρόβλημα σχετίζεται με την υγεία σας.

 

Όποιος κι αν είναι ο προσωπικός σας στόχος ως προς την υιοθέτηση μίας υγιεινής διατροφής και της διαχείρισης του βάρους σας, ο Μοράρης Κ. Εμμανουήλ, Msc Αθλητικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, διαθέτει την εμπειρία και την εξειδίκευση για να σας καθοδηγήσει κατάλληλα ώστε να τον πετύχετε.

Προγραμματίστε μια συνεδρία

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*