Παγκόσμια Ημέρα Υπνου: Διατροφικές συμβουλές για καλό ύπνο

Τρίτη 15th, Μάρτιος 2016 / 12:00 Εχει γραφτεί απο
Παγκόσμια Ημέρα Υπνου: Διατροφικές συμβουλές για καλό ύπνο

Ο ύπνος έχει στόχο την ξεκούραση του σώματος και του πνεύματος.  Γι΄ αυτό πρέπει η διατροφή μας το βράδυ να είναι σωστή.

Συμβουλές:
1. Δεν τρώμε αργά το βράδυ. Τουλάχιστον 3 ώρες, προτού πάμε για ύπνο.
2. Αποφεύγουμε τα «βαριά» και πικάντικα φαγητά. Οι τροφές αυτές, μπορεί να μας προκαλέσουν διάφορες ενοχλήσεις στο πεπτικό σύστημα.
3. Προτιμούμε τροφές οι οποίες περιέχουν ορισμένη ποσότητα σακχάρων, ιχνοστοιχείων και μετάλλων, όπως φρούτα και λαχανικά. Βοηθούν στην δυσπεψία.
4. Αποφεύγουμε τροφές οι οποίες περιέχουν καφεΐνη, όπως καφέ, σοκολάτες, αναψυκτικά και ποτά που περιέχουν καφεΐνη. Προκαλούν διέγερση του εγκεφάλου και διαταραχές στο νευρικό σύστημα (αϋπνία, τρέμουλο).
5. Αποφεύγουμε οτιδήποτε περιέχει αλκοόλ και μεγάλες ποσότητες αλατιού. Το αλκοόλ προκαλεί έκκριση της ορμόνης «ινσουλίνη», η οποία επιφέρει διέγερση. Το αλάτι, από την άλλη, προκαλεί κατακράτηση υγρών και μειώνει την χαλάρωση των μυών.

Αποφεύγουμε τροφές το βράδυ, όπως:
• Αλάτι
• Φουντούκια και καρύδια
• Σκληρά τυριά. Εμποδίζουν την επαρκή απορρόφηση μαγνησίου και ψευδαργύρου-ιχνοστοιχεία που παίζουν σημαντικό ρόλο στις χημικές και ορμονικές αντιδράσεις του νευρικού συστήματος, και η έλλειψή τους οδηγεί σε υπερένταση. Η ιδιαίτερη σύσταση των τυριών αυτών εμποδίζει επίσης την επαρκή πρόσληψη μαγγανίου και κοβαλτίου, ιχνοστοιχείων πολύτιμων για τον ύπνο και την χαλάρωση των μυών.
• Άλλες διεγερτικές τροφές, όπως μουστάρδα, κάρυ, πικάντικα φαγητά, σοκολάτα και προϊόντα που περιέχουν καφεΐνη.

Τροφές που ευνοούν με φυσικό τρόπο τον ύπνο και την ηρεμία
• Το βερίκοκο
• Η βρώμη
• Το λάχανο. Πλούσιο σε φολικό οξύ, ουσία χρήσιμη για την χαλάρωση του νευρικού συστήματος και την καλή του λειτουργία.
• Το μήλο. Έχει δράση αντιοξειδωτική ,διουρητική και ηρεμιστική, πράγμα που το καθιστά εξαιρετικό φρούτο για το βράδυ. Είναι κατάλληλο για άτομα με άγχος, αϋπνία και προβλήματα δυσπεψίας.
• Το ροδάκινο
• Επίσης το ελαιόλαδο, τα πλήρη δημητριακά, καθώς και τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Α μας βοηθούν να κοιμόμαστε πιο εύκολα και πιο ξεκούραστα.

, , ,
Εμμανουήλ Κ. Μοράρη

Σχετικα με τον συντάκτη

Εμμανουήλ Μοράρης, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Απόφοιτος του τμήματος Διατροφής & Διαιτολογίας του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Κρήτης με ειδικεύσεις στα αντικείμενα: Διατροφή και εγκυμοσύνη, Διατροφή και αθλητισμός.

Δείτει ολα τα αρθρα απο Εμμανουήλ Κ. Μοράρη
To top ↑