Tσικνοπέμπτη και υγιεινή διατροφή

Τετάρτη 11th, Φεβρουάριος 2015 / 18:00 Εχει γραφτεί απο
Tσικνοπέμπτη και υγιεινή διατροφή

Η Τσικνοπέμπτη βρίσκεται στο μέσον των 3 εβδομάδων του εορτασμού του καρναβαλιού. Πρόκειται για τη Πέμπτη της 2ης εβδομάδας, της Κρεατινής. Την ημέρα αυτήν επιβάλλεται από το έθιμο το ψήσιμο κρέατος στα κάρβουνα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το μυρωδάτο καπνό που λέγεται “τσίκνα” από την οποία έχει πάρει και το όνομά της και λέγεται Τσικνοπέμπτη.
H Τσικνοπέμπτη είναι η ημέρα (ή μάλλον η νύχτα), που όλος ο κόσμος πρέπει “υποχρεωτικά” να φάει κρέας, γιατί ακολουθούν οι 40 μέρες νηστείας μέχρι το Πάσχα. Είναι μια δύσκολη ημέρα γεμάτη πειρασμούς για εκείνους που κάνουν δίαιτα ή θέλουν να προσέξουν τη διατροφή τους. Όσοι από εσάς ανήκετε σ΄ αυτή την κατηγορία μην κλεισθείτε στο σπίτι σας, υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να αποφύγετε την κραιπάλη! Το γεγονός ότι θα φάτε έξω δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να φάτε ανθυγιεινά. Γι΄ αυτό προσοχή! Τα ορεκτικά έχουν βάση τα τυριά και τα αλλαντικά και τα περισσότερα από αυτά είναι τηγανητά. Τα λιπαρά και το λάδι από το τηγάνισμα είναι σίγουρο ότι θα ανεβάσουν τα επίπεδα της χοληστερόλης στα ύψη.

Οι σαλάτες
Αφού απορρίψετε όσες σαλάτες έχουν σος, αλλαντικά, κοτόπουλο ή τυριά μέσα, είστε ελεύθεροι να παραγγείλετε όποια σαλάτα λαχανικών θέλετε, στην οποία θα μπορείτε να προσθέσετε λίγο ελαιόλαδο και λεμόνι ή ξίδι. Ακόμη σε πολλά εστιατόρια ή ταβέρνες σερβίρονται λαχανικά σχάρας ή ατμού τα οποία πάντα είναι μια καλή επιλογή για ορεκτικό. Δεν είναι κακό πάντως να παραγγείλετε παραπάνω από μία σαλάτες. Μια βραστή σαλάτα, μαζί με μία ωμή, είναι ότι πρέπει για να απασχολήσουν το πιρούνι σας μέχρι να έρθει η ώρα για το κύριο πιάτο.

Τα κρεατικά
Μια και είναι τσικνοπέμπτη και θέλετε κι εσείς να το τσικνίσετε, όπως όλος ο κόσμος, προτιμήστε κρέατα ψητά ή σχάρας και αποφύγετε τα τηγανητά, τα λουκάνικά ή εκείνα τα κρέατα που συνοδεύονται από βαριές σάλτσες ή τυριά. Μπορείτε να πάρετε άπαχο φιλέτο μοσχαρίσιο ή χοιρινό (ψαρονέφρι). Καλή λύση είναι και το χοιρινό σουβλάκι. Αν δεν φοβάστε το κοτόπουλο (που άμα ψηθεί καλά δεν έχει απολύτως κανένα πρόβλημα) μπορείτε να φάτε και κοτόπουλο σουβλάκι ή φιλέτο. Απορρίψτε οτιδήποτε έχει να κάνει με κρέμα γάλακτος, βούτυρο, ογκρατέν ή σοτάρισμα.

Αλκοόλ και γλυκά
Από ποτά καλό είναι το κόκκινο κρασί είστε ελεύθεροι να πιείτε ένα-δυο ποτηράκια αργά, ώστε να το απολαύσετε και να μη παρασυρθείτε και το παρακάνετε στο τέλος.
Το αλκοόλ θα σας προσφέρει θερμίδες!

Τέλος…πως μπορεί κανείς να γλιτώσει από όλα αυτά τα υπέροχα γλυκά με σοκολάτα ή τα παγωτά με το θαυμάσιο σιρόπι ή τη σαντιγί και πολλά άλλα; Η λύση είναι απλή…καλό είναι να φάτε μόνο φρούτα.                                                                          

Καλή σας όρεξη και καλή διασκέδαση!!!

,
Εμμανουήλ Κ. Μοράρη

Σχετικα με τον συντάκτη

Εμμανουήλ Μοράρης, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Απόφοιτος του τμήματος Διατροφής & Διαιτολογίας του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Κρήτης με ειδικεύσεις στα αντικείμενα: Διατροφή και εγκυμοσύνη, Διατροφή και αθλητισμός.

Δείτει ολα τα αρθρα απο Εμμανουήλ Κ. Μοράρη
To top ↑